Sunday 2 August 2015

Le Cucur...lembut di dalam rangup di luar

Bismillahirrahmanirrahim...

          Hari ni hari isnin. Monday blues orang kata... Walaupun aku grab tudung biru pagi ni, aku tak akan biar hari ini berlalu dengan perkara sia-sia. Cuba jadi lebih baik dari sebelumnya, tingkatkan prestasi dan nilai dalam diri.

Pagi tadi tak sempat nak prepare breakfast sendiri, yang aku fikir kalau aku buat sendiri lagi puas hati. Dan, hari ni pun ada jamuan raya NEPS, department aku, so fikir pagi ni makan yang ringan2 biasa simpan perut untuk makan besar nanti hahaha. Kuih-kuih tak menarik perhatian aku, so try cucur yang akak depan vista tu goreng, rm1 8 ketul, boleh lah nak alas perut. Sampai office, makan. Not bad, sebab walaupun dah agak sejuk, masih lembut di dalam rangup kat luar. Aku suspect mungkin kesan serbuk penaik ke etc. sebab aku takdak benda2 side macam tu. Sebab tu cucur aku buat biasa2 ja...semua benda aku masak asal guna yang basic2 ja. Orang bujang kan, mana nak prepare benda yang pakai sikit2 ni.

          So, sebab aku fikir best kalau aku dapat buat cucur sedap bagi kat kawan :) tapi kena train dulu lah...resepi aku google ni kena rajin cuba and adjust baru tahu sampai mana yang kita mahu.




credit to :  http://www.tiffinbiru.com/2014/11/cucur-bawang-rangup.html

No comments:

Post a Comment